سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع گهواره کودک

گهواره کودک 

از وسایل ضروری در زمان طفولیت کودک، گهواره است. گهواره بهترین گزینه برای نگهداری و خواباندن کودک می باشد. در ماه های اولیه، نوزادنیاز به مراقبت های ویژه ای دارد و والدین باید در همه حال متوجه شرایط نوزادشان باشند. به دلیل اینکه در ماه های ابتدایی نوزاد بیشتر وقت خود را می خوابد، داشتن مکانی مناسب و امن برای خواب نوزاد بسیار اهمیت پیدا می کند.

برخی از انواع آنها به دلیل داشتن آویزهای موزیکال، چرخ و سدهایی اضافی برای قرار دادن وسایل نوزاد، قیمت بالاتری دارند. معمولا گهواره ها یک سرویس کامل خواب  شامل:تشک، بالش و روانداز ویژه نوزاد هم دارند. این گهواره معمولا تا بیش از یک سالگی مورد استفاده قرار می گیرند و پس از آن، باید به فکر جایگزین دیگری باشید.

 

انواع گهواره کودک

-تخت گهواره ساده: اگر فضای کافی در خانه ندارید و تصمیم ندارید دوباره بچه دار شوید، بهتر است جایگزین دیگری برای گهواره پیدا کنید چراکه پس از چند ماه، گهواره ها باید به انباری منتقل شوند. در بازار نوعی تخت کودک وجود دارد که در زیر آن چند لولا قرار گرفته است. در حقیقت تخت هایی است که قابلیت تبدیل شدن به گهواره یاهمان ننوی سنتی  خودمان را دارند. این مدل به وفور در بازار وجود دارند.

 

-تخت گهواره قابل اتصال به تخت والدین: شکل جدیدی از تخت های گهواره ای وارد بازار شده اند، تختهایی که تنها سه طرف آن دارای حفاظ است که طرف بدون حفاظ آن را می توان به تخت والدین متصل کرد. اتصال کردن این دو تخت به یکدیگر تنها با چند ابزار کوچک انجام می شود. ارتفاع تخت های گهواره ای قابل تنظیم هستند و به راحتی می توان آن را هم سطح تخت والدین قرار داد.

 

- گهواره های دوقلو: اگر صاحب فرزند دو قلو شده اید، بهتر است برای آرام کردن آنها از 

گهواره کودک استفاده کنید، اما نمیشود که همزمان از یک گهواره برای هردو کودک استفاده کنید. بهترین کار این است که به فکر خرید گهواره دوقلو باشید. گهواره های دوقلو در شکل های متفاوتی وجود دارد که این گهواره های دوقلو کمک شایانی به والدینی که صاحب دو فرزند شده اند میکنند.

روش آرام کردن نوزاد تازه متولد شده

نوزادان نه ماه در شکم مادر، در دنیای مطلوب بوده اند، با ورود به این دنیای شلوغ نیاز است که والدین با مراقبت های ویژه خود کودک را آرام کنند تا کودک خیلی زود به این شرایط جدید عادت کند.

مغز کودکان همانند اسفنجی عمل کرده و همه ی اطلاعات حسی جدید را از دنیای خارج رحمی جذب می کند. در روز های نخستین، کودک در برابر تحریک بیش از حد آسیب پذیر است و می تواند باعث بدخلقی و نا آرامی او گردد و نتواند به راحتی بخواب برود.

با آرام نگهداشتن دنیای کودک و تقلید دنیای رحمی، فرزندتان آرام تر بوده و انتقال از رحم به این دنیای حرکتی، آرام و کم تنش خواهد بود. به فرزندتان فضایی دهید تا توانایی های آرام کردن خود را گسترش دهد، مثل مکیدن دستانش یا زدن دستانش به یکدیگر، این کارها به کودک آرامش ذهنی خاصی می بخشد.

دقت کنید تا فرزندتان را از عواملی که باعث تحریک او می شود دور نگه دارید، مثل اتاقی شلوغ و پرهیاهو یا رایحه عطری قوی، فرزندتان را از محرک ها دور کنید و او را به محیطی آرام تر انتقال دهید.

پیچاندن پتوی که حالت کشی دارد به دور فرزندتان به شکل چشمگیری او را آرام می کند و به خواب عمیقی فرو می برد.

ماساژ دادن نوزاد ابزار عالی برای آرامکردن فرزندتان است و این عمل به خواب خوب شبانه اوکم میکند.

قنداق آویزی یا آغوشی حرکت برای نوزادان بسیار آرامش بخش است، زیرا باعث تقلید محیط رحمی میگردد، یعنی روشی که به طور بسیار موثری کودک را آرام میکند.

برای خرید انواع گهواره با برند های متفاوت وکیفیتی عالی به فروشگاه اینترنتی نی نی وب مراجعه کنید. سیسمونی نوزاد نی نی وب بزرگترین تامین کننده سیسمونی نوزاد در ایران می باشد. جهت مشاهده محصولات بیشتر محصولات نی نی وب از صفحه اینستاگرامnini.web@ دیدن کنید.