سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع گهواره کودک

گهواره کودک

گهواره کودک یکی از وسایل قدیمی است که تا به اروز تغییرات زیادی را پشت سرگذاشته و چهره ای مدرن به خود گرفته است. گهواره های قدیمی استاندارد های لازم جهت خوابیدن و امنیت کودک را نداشتند  اما گهواره های امروزه کاملا مطابق با استاندارد های روز دنیا طراحی شده اند که امنیت و آرامش را به کودک شما هدیه می دهد. از ویژگی های مهم یک گهواره کودک، سایز و اندازه و قابلیت جمع شدن آن می باشد. بعضی از گهواره ها این ویژگی را دارند که می توان از آنها در مسافرت ها استفاده کرد البته استفاده از گهواره نمی تواند زیاد طولانی مدت باشد چون نوزاد در ماه های اول عمر، جنب و جوش چندانی ندارد ولی پس از حدود یک سالگی، استفاده از ننو یا گهواره خطرناک است چون هر لحظه ممکن است کودک با حرکتی از گهواره سقوط کند.

انواع گهواره کودک و نوزاد

گهواره‌های مدل استاندارد

شکل ساده، طول عمر بیشتر و قیمت پایین‌تر از ویژگی‌های اصلی این گهواره‌های هستند. در میان انواع گهواره و تخت نوزاد و کودک این مدل از گهواره‌ها امکانات جانبی ندارند و ساده ساده هستند.

گهواره‌های مدل گرد

قیمت بالاتر، طراحی خاص‌تر و معمولا کم کاربردتر بودن از ویژگی این گهواره‌ها هستند. همچنین پیدا کردن لوازم خواب برای این مدل از گهواره‌ها سخت‌تر است.

گهواره‌های مدل متحرک

مهمترین ویژگی این گهواره‌ها تا شدن و قابل حمل بودن آنهاست. 

در خرید گهواره نوزاد مورد اولی که باید توجه داشت ایمنی و راحتی مناسب است چرا که کودک در ماه های اول خود به استراحت در گهواره نزدیک والدین خود احتیاج دارد و در ماه های بعد و فعال شدن می تواند در اتاق خواب نوزاد و در تخت خواب خود استراحت کند. 

از آنجایی که گهواره نوزاد معمولا در تمامی نقاط خانه حضور دارد باید از لحاظ زیبایی هم وضعیت مناسبی داشته باشد تا هنگامی که در مکان های مختلف قرار می گیرد با زیبایی خود توجه ها را به نوزاد بیش از پیش جلب کند.

از ویژگی های مهم  دیگر گهواره ها، وزن کم آن و قابلیت جمع شدن و حمل و نقل آسان است تا جایی که حتی می توانید در مسافرت هم از آن استفاده کنید. البته استفاده از گهواره زیاد نمی تواند طولانی باشد چون نوزاد در ماه های اول عمر، جنب وجوش چندانی ندارد ولی پس از حدود یک سالگی، استفاده از ننو یا گهواره خطرناک است چون هر لحظه امکان دارد کودک با حرکتی از گهواره سقوط کند.شما به عنوان والدین کودک باید گهواره ای را انتخاب کنید که امنیت وآرامش کودکتان را تامین کند. بهتر است دست از تجمل گرایی بردارید و وسیله ای را انتخاب کنید که کاربردی باشد و امنیت را به کودک شما هدیه دهد. با توججه به مدل های موجود در بازار و بودجه خود می توانید انتخاب‌های دیگری هم داشته باشید، مثلا گهواره‌هایی که یک سمت آن‌ها جدا شده و به تخت مادر وصل می‌شود. این گهواره‌ها کار شیردهی را به‌ویژه در طول شب راحت‌تر می‌کنند؛ چرا‌که می‌توانید بدون بلند شدن و بیرون آوردن نوزاد، او را به سمت خود بکشید و شیر بدهید. تخت‌های مسافرتی نیز یکی دیگر از انتخاب‌های شماست. در واقع با یک تیر دو نشان زده‌اید و تختی تهیه کرده‌اید که هم در خانه و هم در سفر می‌توان از آن‌ استفاده کرد. این تخت‌ها معمولا چهارچوب فلزی یا پلاستیکی دارند و به راحتی جمع شده و می‌توانید آن را با خود به سفر ببرید، در این صورت هر جا که بروید نوزادتان جای مخصوص خودش را دارد.

برای خرید انواع گهواره کودک و نوزاد به فروشگاه اینترنتی نی نی وب مراجعه کنید.