سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع گهواره کودک

نظر

فواید استفاده از گهواره

متن حاضر به بررسی مزایای وسیله ای برای کودکان به نام گهواره می پردازد. گهواره همان تخت و بستر نوزادان است، که با استفاده از این تخت و یا گهواره کودک آرام می شود. گهواره از دیرباز مورد استفاده قرار گرفته است. در افسانه های روسی این باور وجود داشته که تکان خوردن گهواره خالی، دال بر مرگ قریب الوقوع کودک است و یا تکان خوردن بچه در گهواره باعث به تحریک واداشته شدن او و رشدسریع تر او می شود. اما اگر امروزی فکر کنیم می بینیم کودکی که 9 ماه در دنیای مطلوب رحم زندگی کرده اگر والدین نتوانند نیاز های اولیه کودک مانند آرامش و امنیت.. فراهم کنند، فرزندی نرمال نخواهند داشت. برای فراهم کردن محیطی مناسب باید از بعضی وسیله های کاربردی جهت آرامش کودک استفاده کرد، یکی از این وسیله ها گهواره است. اما استفاده از گهواره مزایا و معایب زیادی دارد که در این مطلب به بررسی مزایای استفاده از گهواره می پردازیم.

 امروزه گهواره ها را می توان به دو دسته عمده برقی(الکترونیکی) و معمولی(دستی) تقسیم کرد. مدل های الکترونیکی با حرکت های تخصصی و خاص ساخت این وسیله برحسب نحوه لرزش به انواع مختلفی تقسیم می شوند که می توان به موارد زیر اشاره کردن:

گهواره های الکترونیکی جدید، نه تنها نوزاد را تکان می دهند که قابلیت پخش موسیقی شبیه به لالایی مادر و یا ملودی های آرام هم دارا هستند. برخی از گهواره های الکترونیکی حتی می توانند نوسان ضربان قلب مادر را برای کودک تداعی کنند که بدون شک احساس آرامش خاصی به کودک می دهد. گهواره های الکترونیکی دارای دستگاه های نورپرداز با نور ظریف یا شدید هستند که برای کودک قابل تنظیم هستند.

اما زمانی که یک وسیله جدید وارد بازار می شود نظرهای خوب یا بدی برای آن ارائه می شود. این نظرها در مورد گهواره های الکترونیکی هم صدق می کند.

بعضی از والدین از این نوع گهواره ها بسیار راضی هستند و آن را معجزه ای برای کودکان امروزی می دانند. مادران بعد از به دنیا آمدن فرزندانشان کارهای زیادی مانند تغذیه، تعویض پوشک، و یا کار های خانه مانند، ظرف شستن، غذا آماده کردن را انجام می دهند اما گهواره های مختلف با ویژگی های متنوع به کمک مادران و پدران آماده اند و اجازه انجام کارهای دیگر و استراحت را به آنها می دهد که والدین به راحتی می توانند کودک را درون آن قرار دهند و به کارهای دیگر رسیدگی کنند. 

اما والدین دیگری هستند که استفاده از این وسیله را بی فایده می دانند. البته بی تردید آغوش و دستان پرمهر مادر برای هر کودکی گرم ترین و راحت ترین بستر است. مادری پر مهر کودکش را زمانی که لازم است بلکه در اولین فرصت در آغوش می گیرد. همه مادران آرزو دارند هرچه بیشتر و طولانی تر کودک خود را در آغوش بگیرند. گهواره ها از بدو تولد برای کودکان قابل استفاده است، در واقع بسیاری از خانواده ها می گویند که استفاده از گهواره بعد از یک ماه اشتباه است. نوزادان دوست ندارند همیشه در یک وضعیت و موقعیت قرار بگیرند همچنین استفاده از گهواره ها این عادت را برای کودکان به وجود می آورد که تنها با تکان خوردن به بخواب بروند. بعضی از والدین دیگر براین عقیده هستند که قرار دادن نوزاد در گهواره تاثیر نامطلوبی بر رشد و شکل گیری ستون فقرات نوزادان دارد چراکه نوزاد برای مدت طولانی در یک وضعیت باقی می ماند و مهم تر اینکه سیستم عصبی کودک از بدو تولد تحت تاثیر امواج الکترونیکی قرار می گیرد.

برای خرید انواع گهواره کودک و نوزاد به فروشگاه اینترنتی نی نی وب مراجعه کنید.